DUBLIN 2017

Jet do Dublinu byl další spontánní nápad, který se stal do půl hodiny realitou. Blížilo se mé a přítelovo roční výročí a chtěla jsem ho obdarovat něčím vyjímečným, co by nečekal. A taky jsem zároveň chtěla obdarovat sebe za to, že jsem s někym vydržela tak dlouho, haha. Tak jsem zas jednou mrkla na zlevněné letenky Ryanairu a vybrala Dublin, jelikož ani jeden jsme tam nikdy nebyli a do Irska jsem se chtěla podívat už dlouho.

Když cestujeme spolu se Sand, vždycky si najdeme ubytování na couchsurfingu, abychom ušetřily, ale když jedete s přítelem, tak se vám očividně nechce třeba spát v jedné místnosti s dalším cizím člověkem. Se Sand jsme měly většinou štěstí a měly celý pokoj pro sebe, ale taky se nám už stalo, že jsme spaly 2 metry od našeho hostitele, takže lepší nepokoušet štěstí. Rozhodli jsme se tedy využít airbnb. A musim říct, že moje první zkušenost nemohla být lepší. Měli jsme celou garsonku jen pro sebe s velkou posteli, kuchyňkou a byli jsme jen pár minut pěšky od centra Dublinu. A to všechno za hodně skvělou cenu.

Jak to tak s ultra levnými letenkami bývá – náš let byl v 6:30 ráno. Takže vstávačky ve 3:30 a hurá na letiště. Nebýt mě, nikdy bychom do toho Dublinu neodletěli, protože jsem Radka stěží vykopala z postele. Ale taky to bylo tím, že já jsem celým vzrušením ani na těch pár hodin nemohla usnout. Do Dublinu jsme doletěli do hodiny a byli jsme mile překvapeni slunečným počasím, jelikož podle předpovědi to vypadalo tak, že pravděpodobně promrzneme a promokneme hned při výstupu z letadla.

První zastávka v Dublinu byla jasná – káva!
Našli jsme tuhle hezkou kavárnu nedaleko našeho ubytování s názvem Cracked Nut. Se Sand máme takovou tradici, že kamkoliv jedeme, najdeme si jedno hezké místo blízko našeho bydlení a chodíme tam každé ráno na kávu a na snídani. Tak jsem si chtěla najít takové místo i v Dublinu. Jenže Radek není Sandrine a dostala jsem nás tam po naší první návštěve už jen jednou a to s velkým přemlouváním. A i tak jsem po dvou locích své kávy dokola poslouchala “Už jdeme?” Hold každý není kavárenský povaleč jako jsem já.

Když jsme se ubytovali, museli jsme si jít na pár hodin zdřímnout, protože na nás oba padla neskutečná únava a byli jsme skoro nepoužitelní.
Kolem 14:00 jsme se probudili a vyrazili do centra. První zastávka – St. Patrick’s Cathedral.

A následně Christ Church

Foceno uvnitř St. Audoen’s Church

Počasí se trochu od rána zhoršilo, ale furt bylo mnohem lépe než jsme oba předpokládali a na co jsme se celý předchozí týden psychicky připravovali.

Na pozdní oběd jsme zašli do veganské restaurace s názvem Cornucopia. Působilo to trošku jako taková jídelna a interiér taky nebyl moc zajímavý, ale to jídlo bylo teda bez chybičky. Hlavně já si většinou v restauracích polévky nedávám, jelikož jsem neskutečně vybíravá a mám strach, že by mi nechutnala, ale tahle houbová polévka s květákem byla naprostá lahoda.

Na první den jsme toho měli naplánované ještě mnohem víc. Místa jako Dublin Castle a Trinity College, ale jelikož jsme byli furt hrozně unavení a mě už otravovalo neustále koukat do mapy, rozhodli jsme se jen tak projít a náhodou jsme se dostali do tohodle nádherného malého obchodního centra – St. Stephen’s Green. Za mě rozhodně to nejkouzelnější obchodní centrum, co jsem kdy viděla.

St. Stephen’s Green Park. Park hned vedle obchodního centra

Jak jsem řekla, byli jsme tak unavení, že jsme ani toho Guinnesse nedali a po návštěvě parku jsme se vydali pomalu zpátky do naší garsonky odpočívat a nabrat síly do dalšího dne.

2. DEN

Na druhý den jsme měli naplánováno spoustu věcí. Plus se do toho přidala místa, která jsme nestihli předchozí den. Ráno jsem Radka teda přemluvila, abychom si zašli na kafe a pak jsme vyrazili k řece, podél které jsme si udělali hezkou procházku a dostali se tak do centra.

Žiju v Anglii už skoro 4 roky, takže na proměnlivé počasí jsem si zvykla, ale Irsko je takový další level. Zhruba 5 minut po tom, co jsem vyfotila následující fotku se zatáhlo a začaly brutálně padat kroupy. A do dalších 10 minut už zase svítilo sluníčko a byla úplně modrá obloha.

Grand Canal Dock

Já teda vůbec nejsem studijní typ, ale návštěvy škol a univerzit si nesmírně užívám a Trinity College je jedna z nejhezčích škol, co jsem viděla. Prostor je obrovský a nádherná architektura. Studovat tam, tak bych si to učení možná i trochu užívala.

Dublin Castle. Původní plán byl podívat se dovnitř, ale nakonec nás to ani jednoho moc nelákalo a rozhodli jsme se utratit peníze jinak.

Uličky kolem Temple Baru rozhodně stojí za to si projít. Je z nich úplně cítit taková ta Irská atmosféra.
Následně jsme se vrátili zpět k řece na druhé straně Dublinu a prošli si to tam.
U tohodle mostu jsme strávili dobrou hodinu, jelikož Radek miluje tenhle styl architektury a musel mít fotku doslova z každého úhlu. Já si pořídila pár fotek a zbytek času jsem proseděla hladová a protivná na lavičce. 😀

Restaurace, do které jsem měla v plánu tenhle den jít, byla už zavřená, takže nám nezbylo nic jiného než improvizovat. A musim říct, že to bylo mnohem těžší, než by se zdálo. V Londýně je vcelku jednoduché najít si rychle restauraci podle gusta, ale tady v Dublinu jsme hledali něco, co by nám vyhovovalo, dobrou hodinu. Měli jsme chuť na pizzu, ale na žádné hezké místo, kde by ji dělali jsme nenarazili. Když už jsem já doslova umírala hlady, zapluli jsme do restaurace, která vypadala nejvíc normálně, až na ty jejich ubrusy. Pizza to nebyla ale veggie burger taky přišel vhod.
Dezert jsme si vzali sebou, jelikož jsme museli pospíchat zpět do garsonky, aby Radek stihl fotbal. Popravdě mi to ani moc nevadilo, pač jsem byla vyřízená. Takže jsme se vrátili a bylo nějak krátce po 8 a já do 9 večer už spala a spala jsem až do dalšího rána.
3.DEN

A dobře že jsem se tak krásně vyspala, protože jsme jeli na výlet na Howth Cliffs, což je zhruba 30 min. vlakem od Dublinu. Byla to asi věc, na kterou jsem se těšila z celého výletu nejvíc a splnilo to všechna má očekávání. Fotky si nechám ale na další článek, jelikož mám k tomu trošku jiné povídání. Tady je ale jedna fotka jen pro představu. Taková ta co patří do rodinného alba. 😀
4.DEN

Čtvrtý a poslední den byl taky den našeho odjezdu. Naše letadlo zpět do Londýna letělo v 16:00, takže jsme chtěli ještě pár věcí stihnout, ale celé to byl takový menší fail. A taky když to byl ten poslední den, nechtělo se nám ráno moc z postele a kdybychom se nemuseli do 11 odhlásit z garsonky, asi bychom se váleli celé odpoledne.
Chtěli jsme se jít podívat do Kilmainham Gaol, což je bývalé vězení a podle fotek to vypadá hodně zajímavě. Je to ale na druhé straně Dublinu než je centrum, takže nebylo kdy jindy tam zajít. Když jsme tam ale došli řekli nám, že nejdříve možná prohlídka je až po 14:00. Bylo asi 12:30, čekat se nám vážně nechtělo a hlavně jsme se museli vrátit zpět pro věci a pospíchat na letiště. Alespoň teda máme důvod vrátit se zase jednou do Dublinu.
Jeli jsme teda autobusem zpátky do centra, kde jsem si koupila magnet do své sbírky a nakoupila nějakou Irskou čokoládu, kterou jsem spořádala hned cestou na letiště.
Teda já nevím, ale před odjezdem mi pár lidí psalo, že Dublin se dá v pohodě stihnout za jeden den. My bychom potřebovali tak 2 dny navíc, abychom si stihli všechno v klídečku projít a užít si tu atmosféru.