AMSTERDAM, 2020

Rok 2019 pro mě byl rok, kdy jsem si dala pauzu s cestováním, soustředila se hlavně na sebe, zkoušela jsem nové věci a snažila se žít pomaleji. Užila jsem si to, ale to cestování mi začalo neskutečně chybět. A jelikož jsem vyřešila většinu svých vnitřních problémů a našla tu správnou cestu, rozhodla jsem se,  že rok 2020 bude pro mě naopak plný cestování. Na leden jsem si hned teda koupila letenky do Amsterdamu, kam jsem se chtěla podívat už hrozně dlouho.

Do Amsterdamu jsem se vydala sama a ubytování jsem si našla přes couchsurfing (sociální síť pro cestovatele). Jela jsem z Londýna Eurostar vlakem a bylo to prostě boží. Už jsem takhle cestovala do Paříže a milovala jsem to. Nemusíte se vláčet až na letiště, kontrola na nádraží je rychlá a není tam žádné zdlouhavé čekání.

Po necelých čtyřech hodinách jsem po 12:00 dorazila do Amsterdamu a šla jsem si dát kufr do úschovny, jelikož jsem ke človíčkovi u kterého jsem první dvě noci zůstávala, jela až na večer. Prošla jsem se kolem nádraží, kde byl takovýhle krásný přístav a nasála jsem trochu čerstvého vzduchu předtím, než jsem zamířila objevovat centrum.

Amsterdam byl pro mě láska na první pohled. I přes to, že jsem u lidí viděla nespočet fotek takovýhle řadových domků, bylo neskutečné to konečně vidět naživo. Každá ulička vypadá stejně, ale zároveň jinak a já fotila nové a nové fotky každých 10 kroků.

Kromě snídaně ráno před odjezdem jsem nic moc nejedla, takže jsem hned zamířila do veganské restaurace Vegabond, která je zároveň i takový malý supermarket. Dala jsem si polévku ze sladkých brambor a kokosu, která teda byla výborná, ale za tu cenu bych rozhodně čekala větší porci.

Pak jsem se dál procházela po okolí a kochala se architekturou.

Náměstí Dam Square

Dokonce jsem stihla ještě i vánoční výzdobu.

Po zdlouhavém chození jsem nutně potřebovala kávu, takže jsem zašla do Bocca Coffee, kde jsem si dala naprosto vynikající V60 a v nabídce měli dokonce i vegan shortbread. Obsluha tam byla vážně příjemná a celý interiér byl skvělý.

Seděla jsem v kavárně tak dobrou hodinu, užívala si tu atmosféru a pak byl čas si jít vyzvednout kufr a pomalu jet na ubytování.

Já a Radu jsme pak zašli do dvou různých barů na pivo a asi tak po půlnoci jsme se vrátili k němu na byt a šli jsme spát, jelikož to byl pro mě fakt dlouhý den a ten následující měl být jedno a to samé.

Na snídani jsem se vydala do Beter&Leuk na veganské palačinky a tam jsem strávila skoro celé ráno. Když takhle sama cestuju, tak nerada někam pospíchám a naopak si užívám, že vlastně nic nemusím. I tak jsem ale denně nachodila skoro 30 000 kroků.

Pak jsem se vydala k Museumplein, což je takové náměstí, kde jsou různá muzea a galerie. Bohužel na žádnou výstavu jsem nešla, jelikož se všude platil vstup a já zas až takový milovník výstav nejsem.

Už jsem zmiňovala, že v Amsterdamu je víc kol, než aut a pravděpodobně i víc než lidí? Každý tam jezdí na kole a když myslím každý, tak doopravdy každý. Při návštěvě Berlína jsem si myslela, že to je město kol, ale to jsem pochopitelně ještě nebyla v Amsterdamu.

Další procházky uličkama.

Na oběd jsem zašla do juice baru s názvem Roots, kde jsem měla jeden z nejlepší wrapů vůbec.

Ten den jsem byla doopravdy lenivá a chtěla jsem furt jen někde vysedávat, takže po jídle hned na kávu do Monks Coffee Roasters!

Po kávě jsem si prošla pár obchodů a pak jsem vyrazila za Radu. Čekal nás totiž epický večer……

….. Two Door Cinema Club koncert! Pokud mě sledujete nějakou tu dobu tak víte, že to jsou moje lásky! Já měla jít původně sama, ale jak jsem Radu řekla první večer svoje plány, rozhodl se koupit si taky lístek. A i přes to, že TDCC vůbec neznal, tak si to vážně užil. Není se čemu divit, energii a publikum mají TDCC naprosto bez chybičky.

Další den ráno jsem se rozloučila s Radu a vyrazila jsem k Shanovi. Po koncertě a po dvou vážně dlouhých dnech jsem byla docela unavená, takže jsem strávila ráno a většinu odpoledne u Netflixu a dokoukala jsem Sex Education. Pak později jsem se vydala na procházku a na takový pozdní oběd.

Na jídlo a na kafe jsem zašla do Coffee & Coconuts a musím říct, že jsem se do toho místa naprosto zamilovala. Ten interiér byl naprosto boží – tři patra, gaučíky, velké stoly na práci, menší stolky na randíčka atd. Nemohla jsem se vynadívat a rozhodně to pro mě bylo nejzajímavější místo na posezení v Amsterdamu.

Večerní Amsterdam. Přijde mi, že většina lidí tam nevlastní záclony, takže bez problémů vidíte lidem přímo do bytu.

Večer jsem pak jela zpátky k Shanovi, dali jsme si spolu láhev vína, popovídali jsme si a šli jsme spát. Následující den jsem se navečer vracela domů do Londýna a nic jsem už nefotila. Byla jsem docela unavená a nechtělo se mi tahat s foťákem na krku. (rok bez cestování a vypadnete ze cviku)

Každopádně jsem Amsterdam opouštěla s těžším srdcem a nechtělo se mi pryč. Celá ta atmosféra je tam prostě neuvěřitelná a je to vlastně úplný opak Londýna. Centrum není přeplněné, lidi nikam ve stresu nepospíchají, v metru se lidi nestrkají – vlastně je metro poloprázdné, jelikož všichni jezdí na kole. Rozhodně se chci do Amsterdamu vrátit v létě a kdo ví? Možná se tam i přestěhovat?

Dala jsem dokupy i kraťoučké video